Svake godine u svibnju i listopadu, Stiftung Warentest, ADAC i druge partnerske organizacije objavljuju najveći neovisni europski test dječjih autosjedalica. Testiraju se i ocjenjuju neki od najnovijih modela autosjedalica na tržištu. Koje su autosjedalice uključene u test povjerljivo je do objave rezultata testa.
Godine 2025. ADAC je podigao ljestvicu za testiranje dječjih autosjedalica. Testovi sudara sada su zahtjevniji nego ikad – s novim tipovima karoserije automobila, većim brzinama i kraćim zaustavnim putom, što dovodi do znatno većih sila pri udaru.
Što su ICRT, ADAC i Stiftung Warentest?
ICRT, International Consumer Research Organization, vodeća je svjetska organizacija koja provodi zajedničko testiranje i pruža okvire za testiranje različitih grupa proizvoda. ICRT je, primjerice, osnivač Euro NCAP-a, jednog od najvećih svjetskih testova automobila. ICRT povjerava StiftungWarestestu organizaciju testova dječjih autosjedalica.
Stiftung Warentest neovisna je tvrtka i vodeća njemačka organizacija za potrošačko testiranje. Ne prihvaća nikakvo oglašavanje i djelomično je javno financirana kako bi se osigurala njezina neovisnost. Svake godine Stiftung Warentest organizira i nadzire testove dječjih autosjedalica.
ADAC je organizacija koja zastupa interese vlasnika automobila u Njemačkoj i izvodi dio testiranja koji se odnosi na sudare u testu dječjih autosjedalica. S više od 16 milijuna članova i časopisom s nakladom od 14 000 000 primjeraka, ovo je najveća europska automobilska organizacija. ADAC je poznat kao jedan od najvažnijih testera dječjih autosjedalica u Europi.
ÖAMTC i TCS slične su organizacije u Austriji i Švicarskoj, te su odgovorne za izvođenje ocjenjivanja ugradnje, rukovanja, ergonomije i tako dalje.
Rezultati testiranja dječjih autosjedalica zatim se objavljuju od strane Stiftung Warentesta, ADAC-a, ÖAMTC-a, TCS-a, kao i nacionalnih organizacija u svakoj zemlji, primjerice, “Råd och Rön” u Švedskoj i “Which?” u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Kriteriji i ocjenjivanje
Testovi sudara koje provodi ADAC mogli bi se definirati kao ekstremni testovi. Brzina i opterećenja premašuju ona iz europskog sustava odobrenja standarda i orijentirana su na EuroNCAP testove za automobile. Srž testa čine dva različita tipa sudara: jedan frontalni udar i jedan bočni udar.
Test se izvodi korištenjem prave karoserije automobila kako bi bio što realniji. Karoserija automobila koja se koristi u testovima ažurira se svakih nekoliko godina. Od 2025. koristi se Kia Sportage. Prethodno je to bio VW Polo, a prije toga VW Golf. Najnovija generacija Q-lutaka koja se koristi u ADAC/Stiftung Warentest testu dječjih autosjedalica također pruža detaljnije informacije o performansama nego starija P-lutka.
Godine 2025. ADAC nije samo promijenio tip karoserije automobila, već je ažurirao i brzine udara i put kočenja. Iako je smanjena brzina sanjki kod frontalnog udara, put kočenja skraćen je dvostruko – što ukupno rezultira znatno strožijim sudarom s većim silama nego u prethodnim testiranjima. U testu bočnog udara, brzina prodirućih vrata povećana je, čineći test također strožijim, i sada je ekvivalentna EuroNCAP bočnom udaru od 60 km/h umjesto prethodnih 50 km/h. Kao rezultat, uvjeti i frontalnog i bočnog udara znatno su teži 2025., te se rezultati dječjih autosjedalica testiranih prije 2025. ne mogu uspoređivati sa autosjedalicama testiranim 2025 i nadalje.
Dio sigurnosne ocjene – koja čini 50% ukupnog rezultata – nisu samo rezultati frontalnog i bočnog udara, već i subjektivniji kriteriji postavljanja i položaja sigurnosnog pojasa preko tijela i stabilnost autosjedalice na sjedalu vozila.
Osim sigurnosne ocjene, ukupna ocjena sastoji se i od ocjene rukovanja, 40% i ocjene ergonomije, 10%. U tim kategorijama također se ocjenjuju kriteriji poput jednostavnosti korištenja, rizika od nepravilne upotrebe, udobnosti za dijete, kvalitete presvlake, prostora u automobilu, korisničkog priručnika itd.
I ovdje su napravljene neke izmjene u načinu na koji se neki kriteriji ocjenjuju ili boduju, npr. za postavljanje pojasa, stabilnost na sjedalu vozila, prostor u automobilu ili kvalitetu korisničkog priručnika.
Dodatno, dijelovi autosjedalica također se testiraju na opasne kemikalije, te – novost od 2025. – onečišćujuće tvari iz okoliša. Ti rezultati imaju učinak na ukupnu ocjenu samo ako su iznad određenih pragova.
Ukratko: testovi su stroži, standardi viši – a dobri rezultati sada su važniji nego ikad.
ADAC rezultati testova za BeSafe autosjedalice
Godine 2024., BeSafe Beyond osvojio je prvo mjesto u ADAC testu u kategoriji autosjedalica za malu djecu, s izvanrednom ocjenom sigurnosti 1,3 i ukupnom ocjenom 1,8. Bila je to jedina autosjedalica u smjeru suprotnom od smjera vožnje za djecu do 125 cm koja je postigla tako izvanredne rezultate.
U još strožem ADAC testiranju 2025. godine, BeSafe Beyond 360 nastavio je taj uspjeh s odličnom sigurnosnom ocjenom 2,0 i ukupnom ocjenom 2,4 – čime je postala najbolje ocijenjena rotacijska autosjedalica godine. Posebno ističemo da je to bila i jedina rotacijska autosjedalica testirana s većom Q6 lutkom za sudar, koja predstavlja dijete od 6 godina – što dodatno potvrđuje njezinu produženu zaštitu u stvarnim životnim situacijama.
Pročitajte više o rezultatima iz 2025. – Jesen (Beyond 360 + baza) 👈
Sve autosjedalice iz Beyond sustava pronađite OVDJE.