Norveška automobilska asocijacija (NAF) objavila je novo veliko testiranje autosjedalica grupe 0+ u siječnju 2021. godine.

NAF je testirao devet autosjedalica u kategoriji autosjedalica 0+. Tri autosjedalice koje su se pokazale najboljima imaju jednu stvar zajedničku: izrađene su prema najnovijim sigurnosnim standardima.

Slijedi prijevod teksta:

Ukratko:

  • Postoje dva standarda za odobravanje autosjedalica
  • Testirano je sedam autosjedalica koje su odobrene prema novom standardu i dvije autosjedalice koje su odobrene prema starom standardu.
  • Sve su testirane u kontroliranim uvjetima kao i realnim situacijama

Za bočne sudare postavljeni su stroži uvjeti

U suradnji sa Testfaktom u Švedskoj, testirali su devet autosjedalica za najmlađe. Pobjednik testa BeSafe iZi Go Modular X1 koji je test prošao s visokim rezultatima te se popeo na vrh s ukupno 8,7 bodova. Test pokazuje da ova autosjedalica dobro štiti dijete i u frontalnom i u bočnom sudaru, a također je jednostavna za upotrebu.

Postoje dva standarda za odobravanje autosjedalica za malu djecu. Najnoviji standard i-Size (UN R 129) postavlja uvjete za sigurnost sudara u slučaju bočnog udara, dok stari standard R 44 ne postavlja uvjete za bočni sudar. Autosjedalice u prodaji mogu biti izrađene po jednom ili drugom standardu. NAF i Testfakta testirali su sedam i-Size autosjedalica prema UN R129 standardu i dvije autosjedalice izrađene prema R44 standardu. Sve autosjedalice testirane su prema strožim kriterijima nego za što su odobrene.

Tri autosjedalice iz BeSafea, Bugabooa i UPPAbabyja dobro su prošle i u testovima sudara i u korisničkom testu i svrstavaju se u sam vrh testa. Ostale autosjedalice prošle su slabije u testovima sudara ili u korisničkom testu. Britax Römer Primo (odobren R 44), najlošije je prošao sa slabim rezultatima u testu bočnog udara.

SUPROTNI SMJER: Kada dijete sjedi u smjeru suprotnom od smjera vožnje, sile se raspoređuju u sudaru, tako da se smanjuje rizik od ozljeda vrata i glave.

Ovo je popis testiranih autosjedalica:

  • BeSafe – iZi Go Modular X1 (i-Size)
  • Bugaboo – Turtle Air by Nuna (i-Size)
  • UPPAbaby – Mesa i-Size (i-Size)
  • Beemoo (Jollyroom) – Beemoo baby chair (R44)
  • Axkid – Modukid infant (i-Size)
  • Britax Römer – Baby-Safe 2 i-Size (i-Size)
  • Maxi-Cosi – Coral (i-Size)
  • Cybex – Cloud Z i-Size (i-Size)
  • Britax Römer – Primo (R44)
  • BeSafe – iZi Go Modular X1 (bez baze, vezanje s pojasevima)

5 od 9 autosjedalica prošle su loše na testu 

Tri autosjedalice po i-Size regulativi ne zadovoljavaju stroge uvjete za opterećenje na djetetov prsni koš u ispitivanju frontalnog udara, a dvije autosjedalice koje su izrađene prema standardu R 44 ne zadovoljavaju uvjete testa bočnog udara.

Autosjedalice koje ne prolaze test frontalnog sudara su Britax Römer Baby-Safe 2 i-Size, Cybex Cloud Z i-Size i Maxi-Cosi Coral. Važno je naglasiti da su sve ove autosjedalice odobrene prema i-Size standardu prema kojem su proizvedene te da udovoljavaju uvjetima koji su propisani regulativom, a tiču se sigurnosti u slučaju sudara. Međutim, testiranja uvijek idu korak dalje od minimalno propisanih standarda.

NAF i Testfakta odlučili su koristiti strože uvjete za testiranje sigurnosti pri sudara od propisanih standarda. U ispitivanju frontalnog sudara upotrijebljen je drugačiji takozvani puls sudara, od onog koji zahtijeva UN-R 129 (i-Size) standard- korištena je simulirana sila /opterećenje od 25-32G što je iznad zahtjeva standarda koji iznosi 20-28G.

Ovo je svjestan izbor NAF-a i Testfakte jer vjeruju da test daje realniju sliku opterećenja u sudaru. Sigurnost sudara u autosjedalicama neprestano se razvija, a novije autosjedalice postaju sve bolje i sigurnije. Stoga su autosjedalice s i-Size standardom na ovom testu među najboljima na tržištu. Ipak, uvijek postoji potreba za pooštravanjem uvjeta za sigurnost sudara. To je razlog zašto ovaj test postavlja strože uvjete za sigurnost sudara od trenutnih standarda.

Slika je preuzeta s: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/bilstol-baby-test/

TESTIRANO: Autosjedalice su laboratorijski testirane na sudare sprijeda i na boku. Autosjedalice su testirane prema strožijim kriterijima od onih za koje su odobrene.

Neuspješne pri ispitivanju bočnog udara

Britax Römer Primo ne udovoljava uvjetima ispitivanja bočnog udara i na ovom testu dobiva samo 1 od 10 mogućih bodova. Britax Primo proizveden je prema starom standardu R44 koji ne zahtijeva sigurnost u slučaju bočnog udara. Stoga je bitno naglasiti da autosjedalica zadovoljava uvjete za sigurnost sudara u standardu, čak i ako ne prođe test bočnog udara.

Autosjedalica iz Bemoo-a također ne prolazi test bočnog udara. Poput Britax Primo, autosjedalica Bemoo izrađena je prema starom standardu R44, koji ne testira bočni udarac. Bemoo se vrlo dobro snalazi na testu pri frontalnom sudaru i tu je pri vrhu. ali pada malo na popisu u usporedbi s najboljim autosjedalicama i-Size regulative jer test pokazuje lošiju zaštitu djeteta u slučaju bočnog sudara.
Bočni udarac testiran je prema novom i-Size standardu. Test pokazuje da je novi i-Size standard koji pruža najbolju zaštitu u slučaju bočnog udara.

Baby chairs-group picture-test.jpg

Slika je preuzeta s: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/bilstol-baby-test/

DEVET DJEČJIH AUTOSJEDALICA: Izbor poznatih brandova autosjedalica koje su dostupne na norveškom i švedskom tržištu, a koje su testirane na velikom testu autosjedalica za najmlađe NAF i Testfakta.

LAKO: Baza je trajno postavljena u automobil i olakšava stavljanje djeteta u i izvan autosjedalice.

Težina korištenja

The Modukid Infant autosjedalica od Axkid-a dobro je prošla u testiranjima koja se tiču sudara, ali je dobila vrlo loše ocjene pri ispitivanju lakoće korištenja. Testiranje je pokazalo da je autosjedalicu teško postaviti na bazu te stoga možda nije najbolji izbor za one roditelje koji svaki dan vade autosjedalicu iz automobila.

Panel za korisničko iskustvo je testirao koliko je lagano postaviti bazu u automobil, koliko je lagano postaviti autosjedalicu na bazu i koliko je lagano učvrstiti autosjedalicu uz pomoć pojaseva.

Pruža li baza najbolju sigurnost?

Autosjedalica iZi Go Modular X1 tvrtke BeSafe pobijedila je na testu pri kojemu je testirana na sudare s bazom i bez baze odnosno kada je autosjedalica bila pričvršćena sigurnosnim pojasevima u automobilu. Ovaj test je proveden kako bi se ispitalo postoji li velika razlika u sigurnosti sudara autosjedalice s i bez baze. Rezultat pokazuje da je postojala vrlo mala razlika u autosjedalici s i bez baze. Stoga pretpostavljamo da baza ne daje značajan doprinos sigurnosti ove autosjedalice pri sudaru.

Korištenje ISOfix baze i dalje olakšava postavljanje sjedala u automobil i izvan njega. Pravilno postavljena autosjedalica sama po sebi pridonosi sigurnosti djeteta, stoga općenito preporučujemo kupnju autosjedalice s ISOfix bazom.

Napisala: Janne Pedersen, savjetnik za potrošače

Originalan članak možete pročitati ovdje!

Odgovori